maanantai 5. maaliskuuta 2012

Savityöt

Savitöistä tulee ensimmäisenä mieleen koulun kuvaamataidon tunnit ja savesta muotoiltu omakuva. Siitä syntyvä mielikuva on kaikkea muuta kuin myönteinen. Jostain syystä savi materiaalina ei ole yhtään kiinnostanut minua noiden koulutuntien jälkeen. Olin hyvin varautunut nyt aikuisiällä, kun menin ensimmäisen kerran kouluaikojen jälkeen savikurssille. "Minä ja savi ei kuuluta yhteen" -oli ainoa ajatukseni. Kurssinvetäjä oli mahtava persoona ja toi saven esiin aivan eri valossa kuin koulun opettajat. Minä aloin kiinnostua savesta. Kokeilin ja yritin tutustua saveen uudelleen unohtaen aiemmat kokemukset. Minulle tuli sellanen tunne, että voisin vaikka myöhemmin lähteä pidemmällekin savikurssille opettelemaan enemmän savenkäsittelyä ja sen mahdollisuuksia. Savi on erittäin kiehtova materiaali! Ehkä joskus minusta ja savesta voisi tulla "ystäviä"...

                                                     "Elämäni puu", tätä tehdessäni pääsin
                                                     kokeilemaan ensimmäisen kerran lasitusta.
                                                          


                                                                    makkararuukku

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti